Podstawowy podział łożysk motoryzacyjnych
- Ze względu na kierunek sił oddziałujących na łożysko rozróżniamy łożyska poprzeczne i łożyska wzdłużne, zaś ze względu na rodzaj tarcia w łożysku, na łożyska toczne i łożyska ślizgowe.
- Łożyska poprzeczne (zwane również łożyskami promieniowymi) przyjmują siły pod kątem do osi obrotu.
- Łożyska wzdłużne (lub poosiowe) przyjmują siły w kierunku osi obrotowej.
- Często oba kierunki obciążenia występują w formie łączonej.
Najnowsze artykuły - BAZA WIEDZY
Rodzaje łożysk motoryzacyjnych
Producenci samochodów mają dzisiaj do dyspozycji olbrzymią paletę odpowiednich łożysk do kół pojazdów, począwszy na tradycyjnych łożyskach tocznych, a skończywszy na kompletnym łożyskowaniu ze zintegrowanym kołnierzem i czujnikami, smarowanymi i uszczelnionymi na cały okres ich użytkowania.
Czytaj więcej
Jak dobrać łożysko kompresora klimatyzacji ?
Producenci łożysk do sprężarek klimatyzatorów posiadają odmienne systemy numeracji produktów, co dodatkowo utrudnia dobór. Obecnie jedynym pewnym sposobem doboru łożyska jest jego identyfikacja na podstawie głównych wymiarów.
Czytaj więcej
Systemem znakowania metrycznego łożysk stożkowych – jak odczytać ?
Standard ISO 355 jest nowym systemem znakowania metrycznych łożysk stożkowych. Stary system według ISO 15 ...
Czytaj więcej
Czym jest standard ISO 15 oraz międzynarodowe DIN 623 i JIS B1512
Czytaj więcej