Łożysko wałeczkowo-stożkowe, jednorzędowe
Z powodu liniowego kontaktu elementów tocznych – wałeczków – z bieżnią – ten typ łożysk może przenosić wyższe obciążenia niż łożyska kulkowe. Ponieważ obciążenia są przenoszone tylko w jedną stronę, to łożysko pracuje zazwyczaj w parze z drugim łożyskiem. Luz łożyska wałeczkowo-stożkowego powinien być każdorazowo ustalony w trakcie montażu. Łożysko powinno być również dodatkowo uszczelnione zewnętrznie. Ten typ łożysk jest obecnie coraz rzadziej wykorzystywany w łożyskowaniu kół pojazdów osobowych.
Najnowsze artykuły - BAZA WIEDZY
Rodzaje łożysk motoryzacyjnych
Producenci samochodów mają dzisiaj do dyspozycji olbrzymią paletę odpowiednich łożysk do kół pojazdów, począwszy na tradycyjnych łożyskach tocznych, a skończywszy na kompletnym łożyskowaniu ze zintegrowanym kołnierzem i czujnikami, smarowanymi i uszczelnionymi na cały okres ich użytkowania.
Czytaj więcej
Jak dobrać łożysko kompresora klimatyzacji ?
Producenci łożysk do sprężarek klimatyzatorów posiadają odmienne systemy numeracji produktów, co dodatkowo utrudnia dobór. Obecnie jedynym pewnym sposobem doboru łożyska jest jego identyfikacja na podstawie głównych wymiarów.
Czytaj więcej
Systemem znakowania metrycznego łożysk stożkowych – jak odczytać ?
Standard ISO 355 jest nowym systemem znakowania metrycznych łożysk stożkowych. Stary system według ISO 15 ...
Czytaj więcej
Czym jest standard ISO 15 oraz międzynarodowe DIN 623 i JIS B1512
Czytaj więcej