Łożysko wałeczkowo-stożkowe, dwurzędowe
Ten typ łożyska posiada dwa przeciwległe rzędy stożków w konstrukcji pełnego łożyska. Dwurzędowe łożysko wałeczkowo-stożkowe jest bardzo dobrze przygotowane do przyjęcia wysokich obciążeń promieniowych oraz osiowych w obu kierunkach. Łożysko nie wymaga dodatkowego dopasowania w trakcie montażu – luz jest już wstępnie ustalony i zostaje automatycznie dopasowany po skręceniu i zamontowaniu. Zintegrowane uszczelnienie eliminuje potrzebę dodatkowego aplikowania smaru. Łożysko jest stosowane w osiach napędzanych oraz nienapędzanych – bardzo często w wymagających tylnych osiach pojazdów dostawczych.
Najnowsze artykuły - BAZA WIEDZY
Rodzaje łożysk motoryzacyjnych
Producenci samochodów mają dzisiaj do dyspozycji olbrzymią paletę odpowiednich łożysk do kół pojazdów, począwszy na tradycyjnych łożyskach tocznych, a skończywszy na kompletnym łożyskowaniu ze zintegrowanym kołnierzem i czujnikami, smarowanymi i uszczelnionymi na cały okres ich użytkowania.
Czytaj więcej
Jak dobrać łożysko kompresora klimatyzacji ?
Producenci łożysk do sprężarek klimatyzatorów posiadają odmienne systemy numeracji produktów, co dodatkowo utrudnia dobór. Obecnie jedynym pewnym sposobem doboru łożyska jest jego identyfikacja na podstawie głównych wymiarów.
Czytaj więcej
Systemem znakowania metrycznego łożysk stożkowych – jak odczytać ?
Standard ISO 355 jest nowym systemem znakowania metrycznych łożysk stożkowych. Stary system według ISO 15 ...
Czytaj więcej
Czym jest standard ISO 15 oraz międzynarodowe DIN 623 i JIS B1512
Czytaj więcej