HUB UNIT 2D – piasta łożyskowa drugiej generacji - typ z obracającą się wewnętrzną bieżnią
Piasty generacji 2D składają się z dwurzędowego skośnego łożyska kulkowego zintegrowanego z bieżnią zewnętrzną przekształconą w kołnierz. Ten typ łożyska może przyjmować zarówno obciążenie promieniowe jak i osiowe. Zastosowanie piasty 2D jest uniwersalne – są to zarówno koła napędzane jak i nienapędzane. Kołnierz łożyska jest mocowany do zawieszenia za pomocą śrub. Trzpień piasty lub czopu jest wciskany do środka łożyska i mocowany za pomocą nakrętki. Jako elementy toczne mogą być zastosowane również wałeczki stożkowe.
Najnowsze artykuły - BAZA WIEDZY
Rodzaje łożysk motoryzacyjnych
Producenci samochodów mają dzisiaj do dyspozycji olbrzymią paletę odpowiednich łożysk do kół pojazdów, począwszy na tradycyjnych łożyskach tocznych, a skończywszy na kompletnym łożyskowaniu ze zintegrowanym kołnierzem i czujnikami, smarowanymi i uszczelnionymi na cały okres ich użytkowania.
Czytaj więcej
Jak dobrać łożysko kompresora klimatyzacji ?
Producenci łożysk do sprężarek klimatyzatorów posiadają odmienne systemy numeracji produktów, co dodatkowo utrudnia dobór. Obecnie jedynym pewnym sposobem doboru łożyska jest jego identyfikacja na podstawie głównych wymiarów.
Czytaj więcej
Systemem znakowania metrycznego łożysk stożkowych – jak odczytać ?
Standard ISO 355 jest nowym systemem znakowania metrycznych łożysk stożkowych. Stary system według ISO 15 ...
Czytaj więcej
Czym jest standard ISO 15 oraz międzynarodowe DIN 623 i JIS B1512
Czytaj więcej