HUB UNIT 2.1 - piasta łożyskowa drugiej generacji - typ z obracającą się bieżnią wewnętrzną dla kół napędzanych
Piasty drugiej generacji stosowane w kołach napędzanych składają się z dwurzędowego łożyska kulkowego zintegrowanego z bieżnią wewnętrzną przekształconą w piastę. Ten typ łożyska może przyjmować zarówno obciążenie promieniowe jak i osiowe. Zaletą jest łatwość instalacji. Zewnętrzny pierścień piasty jest mocowany w gnieździe zwrotnicy. Felga koła i tarcza hamulcowe jest mocowana do wewnętrznej bieżni przekształconej w kołnierz piasty. Na wieloząb w wewnętrznej bieżni jest wkładana napędzana półoś. Ten typ piasty wymaga użycia specjalnych narzędzi do demontażu i montażu łożyska w pojeździe.
Najnowsze artykuły - BAZA WIEDZY
Rodzaje łożysk motoryzacyjnych
Producenci samochodów mają dzisiaj do dyspozycji olbrzymią paletę odpowiednich łożysk do kół pojazdów, począwszy na tradycyjnych łożyskach tocznych, a skończywszy na kompletnym łożyskowaniu ze zintegrowanym kołnierzem i czujnikami, smarowanymi i uszczelnionymi na cały okres ich użytkowania.
Czytaj więcej
Jak dobrać łożysko kompresora klimatyzacji ?
Producenci łożysk do sprężarek klimatyzatorów posiadają odmienne systemy numeracji produktów, co dodatkowo utrudnia dobór. Obecnie jedynym pewnym sposobem doboru łożyska jest jego identyfikacja na podstawie głównych wymiarów.
Czytaj więcej
Systemem znakowania metrycznego łożysk stożkowych – jak odczytać ?
Standard ISO 355 jest nowym systemem znakowania metrycznych łożysk stożkowych. Stary system według ISO 15 ...
Czytaj więcej
Czym jest standard ISO 15 oraz międzynarodowe DIN 623 i JIS B1512
Czytaj więcej